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楼主: kirassss
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【PS-XO】Metal Gear Solid: Ground Zeroes

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发表于 2013-11-23 07:13 AM |只看该作者
《合金装备5:原爆点》提供Xbox独占内容

  《合金装备5:原爆点》也将为Xbox one和Xbox 360提供独占内容。在Xbox One首发倒计时活动上,微软给大家带来了一个惊喜,《合金装备5:原爆点》的画面一闪而过,还有一行字“Xbox 独占内容”。

  之前小岛曾表示会为PS4版《合金装备5:原爆点》准备独占内容,复古怀旧模式的任务,现在看来,Xbox One也将有自己的独占内容了,而且这样一来,几乎没有谁能够玩到最完整的的《合金装备5》,除非你买两款主机,买两套游戏。


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发表于 2013-12-8 06:57 AM |只看该作者
小岛秀夫再于推特晒图 工作室与游戏开发进度展示



昨日,小岛秀夫再次于自己推特上晒图,展示了自己工作室的几张实拍照片,正在开发中的《合金装备5:原爆点》部分内容也得到透露。



这张是包含在《合金装备5:原爆点》日本限定版中的《合金装备:和平行者》官方小说艺术插画。



正在作画之中的新川洋司



《合金装备5:原爆点》主菜单截图,小岛秀夫说已在进行困难模式的游戏测试与调整



小岛秀夫自用iphone壁纸一张



新川洋司试玩




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发表于 2013-12-10 07:15 AM |只看该作者
本帖最后由 kirassss 于 2013-12-10 06:21 PM 编辑

MGS V: Ground Zeroes Coming March 18 ~ Xbox 360/One Exclusive 'Jamais Vu' Mission
《合金装备5:原爆点》宣布Xbox独占内容以及发售日期


  此前KONAMI曾公布《合金装备5:原爆点》将于2014年春季发售,而日前游戏的准确发售日正式确定,本作将于2014年3月18日正式发售,登陆PS4、PS3、XBOX ONE和XBOX360平台。而之前索尼一方PS3、PS4独占内容已宣布为“似曾相识(Deja Vu)”。

  在PS4首发活动上小岛秀夫公布了一个PS系独占内容“即视感”任务,玩家可以用PS时代经典的斯内克建模来进行游戏。而同时XBOX ONE和XBOX360版本也将拥有一个独占的“旧事如新”任务,玩家可以使用雷电皮肤来进行游戏。

  下面为大家带来的是《合金装备5:原爆点》夜间宣传片和XBOX独占“旧事如新”任务宣传片。另一段关卡命名为“旧日如新(Jamais Vu)”,将是微软一方Xbox 360和Xbox One的独占内容。

   


   


  此外本作的日版发售日也确定为2014年3月20日,看了一下日历,晚两天发售之时保持日本在周四发售游戏这个传统。针对PS系的优惠之前已经公布,购买了PS3版的玩家可以花费1050日元(约RM32)的价格购入一份PS4版。全新的限定版将赠送一件由彪马制作的特别夹克。限定版售价18730日元(约RM590),夹克共有M、L和O三种尺寸。

■商品名称:PUMA×METAL GEAR SOLID V T7 Track Jacket(コナミスタイル特別版)
■発売日:2014年3月20日
■メーカー希望小売価格:18730円(税込)
■内容物:
ゲームソフト『METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES』(PlayStation 4/PlayStation 3/Xbox 360)
ジャケット『MGSV T7 Track Jacket』(限定仕様)/サイズ展開:M/L/O









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24#
发表于 2013-12-10 07:15 AM |只看该作者
Metal Gear Solid V Q&A with Hideo Kojima

"Metal Gear Solid V: Ground Zeroes" will launch in Spring 2014 as a prologue to the events leading into "Metal Gear Solid V: The Phantom Pain" and both are coming to Xbox One. Check out the Xbox Wire exclusive interview below with Hideo Kojima, legendary creator of the “Metal Gear Solid” franchise and Director of Kojima Productions, about these two amazing new games.

In addition, be sure to check out an Xbox-exclusive trailer for "Metal Gear Solid V: Ground Zeroes" that features the bonus character, the cyborg ninja Raiden, as he takes down enemy bioroid 'Snatchers'!

What are you most excited about for developing on new generation hardware?

次世代機での開発にあたり、ご自身が最も楽しみにしていること/興奮していること、を教えてください。


I'm most looking forward to the "pseudo-cloud" era that the next generation of hardware will bring.  It's still one step away from the "true" cloud revolution, but it will allow players to interact with their games, and each other in new and exciting ways using multiple devices such as tablets and smart devices.  Social experiences and player interaction are what will drive the next wave of games.

本格的なクラウド時代の前に来る「疑似クラウド」です。マルチタブレット、マルチデヴァイス等とソーシャル経由で繋がるゲーム体験+ユーザー交流によるゲームの新しい波(変化)です。

How will a new generation of hardware impact the future of the “Metal Gear” franchise?

次世代機は、メタルギアフランチャイズの今後にどのような影響を与えると思われますか。


Technology is at a crossroads, facilitating evolution perpendicular to the path we've taken thus far.  It's not just about the next level of gaming hardware anymore, it's about how that hardware will allow games to interact with multiple devices and SNS platforms.  Technology is fanning out in a horizontal direction as opposed to the vertical evolution of the past.

技術的には垂直方向にも進化します。同時に、マルチスクリーン+SNSへのリンクなどにより、水平方向にもゲームは拡がります。



What are some of the reasons for developing “Metal Gear Solid V: Ground Zeroes” with new game design such as Open World elements?

[Metal Gear Solid V: Ground Zeroes] を、オープンワールドのタイトルとして開発されている理由をお聞かせください。


From now on, an increasing number of players will be actively communicating with each other through the medium of games.  The best way to engage and motivate these players, and nurture the resulting sense of competition among them is to give them the freedom of interaction that open world elements provide.

今後はユーザー間でひとつのゲームを介して、能動的にコミュニケーションする機会が増えてくると思います。そのユーザー発のチャレンジやフラグ、またはそこで生まれてくる競争意識の幅は、自由度のあるオープンワールドを舞台にした方が活きてくるからです。

What are some of the new experiences that fans can look forward to with an open-world “Metal Gear Solid?”

オープンワールドのMetal Gear Solidで楽しめる新しい体験に関して、ファンの皆さんに特に期待していてほしいことを教えてください。


First of all, to avoid confusion, I would like to clarify that my vision for "MGSV" does differ a bit from what most people may assume when they think of the current "Open-World" genre.  A more accurate way to describe it would be a "stealth simulator" in an open world environment.  The open world elements exist to remove the rails from the stealth experience, allowing players to freely plan their own routes and experiment with their own unique infiltration strategies. However, at its heart, the gameplay is all about stealth and we don't intend to shift the focus away from that.

既存のオープンワールドというジャンルで捉えると語弊を招きます。どちらかというと、オープンな世界を使ったリアルな潜入シュミレーターと思ってください。クリエーターがレールを引いた上をなぞる潜入ではなく、自分が自分の戦略意図で潜入ルートを自由に決めていいゲームです。



What are you most excited about with the addition of Kiefer Sutherland to the “Metal Gear” franchise?

キーファー・サザーランド氏がMetal Gearフランチャイズに参加されるということについて、ご自身が最も楽しみにしていること/興奮していること、を教えてください。


It's no longer just about the words that a character speaks, it's about the depth of their facial performance and the expressive tone of their voice.  As technology evolves, it's vital that the expressiveness of the characters in the game evolve to match the capabilities of the hardware.  Kiefer is helping us to raise the bar in that respect, and I'm looking forward to the final result.

言葉ではない、表情や声のトーンによる深い演技。ハードの性能が上がると同時に、ゲームのキャラクターの演技や表現が一段あがることを期待しています。

Can you explain the relationship between “Metal Gear Solid V: Ground Zeroes” and “Metal Gear Solid V: The Phantom Pain?”

[Metal Gear Solid V: Ground Zeroes]と「Metal Gear Solid V: The Phantom Pain」の関係について、ご説明いただけますか。


"Ground Zeroes" is the gateway that leads into "The Phantom Pain" and serves as the prologue to the core "Metal Gear Solid V" experience.  If I were to draw an analogy to Hollywood movies, it's similar to those first 15 minutes of a film that grabs the viewer's interest and pulls them in before the opening title appears.  In game terms, it's a sort of tutorial that will help players get accustomed to many of the changes that we're introducing to the system.

「GZ」は「TPP」の導入、プロローグです。ハリウッド映画の文法で言うところの最初の15分、タイトルが出るまでの掴みです。ゲームでいうと、新しいシステムに慣れるための簡単なチュートリアルです。

There have been some notable villains and NPCs with incredible backstories that have appeared throughout the “Metal Gear” franchise, which character is your favorite and why?

MetalGearフランチャイズには、素晴らしいストーリー(生い立ち、バックグランド)を持つ、重要な敵・悪役やNPCが登場していますが、ご自身のお気に入りのキャラクターと、その理由をお教えいただけますか。


It's a tough call, but maybe Otacon?  He's a character who proudly identifies himself as an "Otaku" (Japanese for "geek"), but is still able to survive and hold his own in the midst of all these amazing heroic characters, despite the fact that he himself never engages in battle.  Back when we were making the original "Metal Gear Solid," it was risky to include a character like his in the game, but I think it's precisely because of his inability to fit in that people have grown attached to him.  He's become a sort of lovable mascot for geeks (otaku) the world over.

オタコンでしょうか?戦う英雄達が主役だったゲームの中で、あえて「オタク」を強調し、戦わずして生き残るという役割をになった、当時のゲーム創りではリスクのあるキャラだったのですが、それでも定着したので愛着があります。また今や彼はギーク(オタク)の代名詞的なアイコンにもなってきているので。



The “Metal Gear” franchise has always featured an immersive storyline with amazing graphics and cut-scenes; can fans expect more of the same in the latest iteration?

MetalGearフランチャイズは、これまで常に、没入できるストーリーライン、目を見張るグラフィックスやカットシーンを提供してくれていますが、ファンたちは、最新作にもそれらを期待していていいでしょうか。


Naturally, there's still a good amount of story to be told, but I'm trying to express it in a new way.  It's different from the linear style of storytelling I've used in the past.  There will be cut scenes, but they will come together piece-by-piece based on each player's individual progress through the game.

ストーリーはありますが、これまでのリニアなストーリーテリングとは異なる手法で描かれます。カットシーンなどもありますが、プレイヤーが物語をゲームをしながら、自分で組み立てていくような感じです。

What do you feel is the trademark of a “Metal Gear Solid” title?

Metal Gear Solidタイトルの代表的なトレードマーク(例えば:ステルス要素、テーマのある物語とか)は、何だと思われますか。


Stealth and the desire to convey a meaningful message to the player.  The way these elements are implemented may vary, but they'll always be there.  In that regard, my approach to "Metal Gear Solid V" is no different from before.

ステルスとメツセージ性でしょうか?アプローチは異なるように見えているかも知れませんが、その当たりは、今回も何も変わっていません。

It’s been 25 years since the first “Metal Gear” game was released, do you see the franchise going for another 25-plus years or do you feel that the storyline will come to an end for Snake and Big Boss?

初のMetal Gearゲームが発売されてから25年が経ちましたが、フランチャイズはこれからまた25年以上続いていくと思われますか。それとも、SnakeとBig Bossのストーリーは終焉を迎えると思われますか。


I honestly have no idea.  The only thing I can say for certain is that I personally will not be able to carry "MGS" forward for another 25 years.  However, with new talent at the helm guiding the series through each new stage, I can easily imagine a world 25 years from now where a new "MGS" franchise continues onward into the future.

それはわかりません。僕がこの先、「25年もの未来に、同じようにMGSに携わっているか?」といえばそれは無理でしょう。ただ新しい才能で、新しい舞台で、新しいMGSが25年後の世界にも繋がっているという想像は容易にできます。


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发表于 2014-1-16 06:26 PM |只看该作者
《合金装备5:原爆点》Remote Play试玩截图

  《合金装备5:原爆点》确定将于2013年3月18日正式发售,对应平台为PS4、XBOX ONE、PS3和XBOX360平台,此外也许你也可以拿着PSV玩这款游戏。不要着急,这并不是说该作也会有PSV版,而是通过Remote Play用PSV来操控PS4版的游戏,日前小岛秀夫在其官方Twitter上证实了这点。

  小岛秀夫在其Twitter上发了几张用PSV Remote Play玩PS4版《合金装备5:原爆点》的图片,同时也强调,这并非移植,只是Remote Play。同时小岛发的截图中我们看到他还是在玩日版的PS4,这真是馋坏了日本的玩家了。



















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发表于 2014-1-16 06:53 PM |只看该作者
《合金装备5:原爆点》XBOX ONE版成就曝光

  小岛秀夫监制的MGS5序章《合金装备 5:原爆点》将在3月18日发售。Xbox One版的成就列表已经泄露,15个成就、1000成就分。从描述上看到有2个主线任务6个支线任务和至少1个额外任务。

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发表于 2014-1-21 06:41 PM |只看该作者
小岛晒《合金装备5:原爆点》新角色可动手办

  《合金装备》系列制作人小岛秀夫又再Twitter上放照片,这次他放出了两张手办照片,分别是《合金装备5:原爆点》中的两个新角色Quiet和Skull Face。



  从之前的宣传片及武器我们已经了解Quiet是一名女性狙击手,小岛晒的照片是Quiet的超像可动手办,如果以后发卖,玩家们可以买来摆成各种姿势(不要邪恶了)。而另一个Skull Face的手办目前还处于白膜阶段,我们可以看出他有两个头可换,还有一个帽子配件。目前对这名角色的信息还是未知,不过有玩家猜测该角色就是系列3代中的沃尔金。

  《合金装备5:原爆点》将于2014年3月18日发售,登陆PS4、PS3、XBOX ONE和XBOX360平台。





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发表于 2014-2-1 05:21 PM |只看该作者
《合金装备5原爆点》日版初回及店铺特典公布

  KONAMI《合金装备5:原爆点》日版将于2014年3月20日正式发售,登陆PS4、PS3、XBOX ONE和XBOX360平台。目前游戏公布了日版初回生产办限定特典、店铺特典相关情报。

  初回生产版限定特典

  -新川洋司所绘特别封面及追加DLC



  店铺别限定特典

  -GEO
  -特别武器
  -Joshin/EDION/股本市场
  -手机用语音包(CV:大塚明夫/杉田智和/银河万丈/田中秀幸)
  -KONAMI商店
  -录音带型智能机用支架







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发表于 2014-2-5 06:29 PM |只看该作者
据称《合金装备5:原爆点》主线流程仅2小时

  Konami的新作《合金装备5:原爆点》将于2014年3月18日发售,登陆PS3、PS4、XBOX 360和XBOX One平台。而根据国外媒体的最新报道,本作的主线流程长度仅为2小时。

  根据Kotaku的报道,最新一期的GameInformer杂志提到了这一情报。“从刚刚通过的核心剧情任务来看,《原爆点》非常短。我们在短短不到两个小时的时间里就完成了。”

  实际上《合金装备》的创造者小岛秀夫就曾提过本作会非常短,不过具体情况还得看玩家如何来玩这个游戏。而且需要注意的是,杂志中所提到的部分仅限于主线任务,所以这两个小时的内容应该不包括支线剧情以及其他的一些要素。



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发表于 2014-2-6 09:58 PM |只看该作者


Kojima addresses Metal Gear Solid V: Ground Zeroes’ length

Hideo Kojima's statement

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes includes the main mission alongside 5 Side Ops. All missions include elements such as "Trial Records," where players can compete against each other online.

This is not a linear game like in the past. Ground Zeroes offers freedom of approach and play style, which we hope players will enjoy over and over again without boring them.

I believe people will be satisfied with the play time of Ground Zeroes and will not stress the "Clear Time," which is a standard for linear games



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